29 December

Dagarna ser i princip likadana ut just nu,  så jag har inte haft så värst mycket att skriva om.
Johannes är hemma och drar det största lasset när det gäller vårt hem och Liam, medan jag gör vad jag kan och samtidigt tar hand om vår lillsessa. 
Han hjälper till mycket annars också, men jag tror minsann att han förstått nu vad det är jag gör om dagarna, det kräver en del tid, ork och tålamod att ta hand om en liten trotsig tvååring ;) 
Och samtidigt sköta om hemmet, som fått stå lite åt sidan under graviditeten då all energi har lagts på Liam. 

Men snart, snart mår jag som vanligt igen och kan leva livet så som jag vill.
I ett par dagar har jag legat med feber men nu känner jag mig bättre, öm är jag än men även det går åt rätt håll. 
Jag längtar till jag kan gå ut med vagnen, jag har ju inte ens hunnit provköra den utomhus eftersom den kom dagen efter Moa föddes.
Gå kan jag, men efter ett tag blir det jobbigt och då är det skönt att kunna sätta mig ner, så jag håller mig till bilen ett tag till. 

På fredag ska Johannes jobba, vilket innebär att jag har Moa under natten, precis som vanligt, och Liam som kommer upp 5 nu för tiden.. 
Så jag samlar energi nu medan jag kan. 
Jag har saknat att gå upp med Liam och mysa dom mörka mornarna, men eftersom Moa sover på mitt bröst hela natten så blir det svårt, jag vill inte behöva väcka henne. 

Så på fredag börjar vi med våra nya rutiner, jag och mina fina barn, vad för rutiner det är och hur jag kommer göra vet jag inte än, men det kommer jag nog fram till efter ett tag :) 

Jag håller på att trappa ner på amningen, mår väldigt mycket bättre av det, jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag känner mig trött och sjuk av att amma, det kanske är en kombination av sömnbrist och smärtan av sönder sugna bröstvårtor som gör det, men när brösten slutat spänna och såren läkt ihop så känner jag mig mycket piggare. 
Jag kände exakt likadant med Liam och mådde även då mycket bättre när jag slutat amma.
Moa äter bara från tutten på natten, det är bekvämt samtidigt som jag gärna hade velat sluta helt, men just nu är det lillchefen som bestämmer, annars får ingen av oss någon sömn xD 

Jag är alltså, som ni märker, inte riktigt pigg nog att ta tag i vårt liv och införa rutiner så som jag vill ha det. 
Jag älskar rutiner, utan dom får jag nog ett sammanbrott, måste ha koll på saker och ting. 
Jag är till och med så inrutad att Liam dricker välling ur samma flaska, samma tid, varje dag.. Jag har olika färger på dom så jag kan hålla koll på dom. 
Nästan lite pinsamt att erkänna och jag fattar inte varför jag skriver det. 
Men vafan, vem har någonsin sagt att jag är perfekt? ;) 

Okej, nu är jag uttråkad, då spårar mina inlägg med alldeles för mycket information! 

Det är snart läggdags och måndag så jag behöver inte ens skämmas över att sängen kallar på mig sketa tidigt! 


Kollar på bompa ❤️




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0