När helgerna går i 190

Söndagkväll och just ikväll är min kropp och själ slutkörd. Men helgen har såklart varit bra, en helg precis i min smak! 
Ibland är det oförskämt skönt att ha en tjejkväll med dom bästa, umgås i lugn och ro, unna sig ett par glas vin till god mat och bara liksom njuta av att vara jag. Släppa alla måsten och bara va. 

Efter att jag igår fick släppa allt och köra med Tyson akut till veterinären satt de vinet extra bra och gjorde sitt jobb med att lugna mina nerver. 
Det visade sig att Tyson har fått diskbråck plus att hans knäleder hoppar fel när han böjer knäna, något som han förmodligen haft länge men utan någon smärta, knäna alltså, ryggen fick han problem med i veckan så nu är han ordinerad strikt vila i 6 veckor med medicinering, inga trappor, inga hopp och små korta promenader med koppel. stackars hund! Han är redan uttråkad! 

Jag har SÅ dåligt samvete när jag inte kan ta med mig honom när jag går hemifrån, han ser så ledsen ut. Men i slutändan är det för hans skull, vilket för honom så klart är svårt att förstå. 

Söndagen har spenderats i riktig söndagsanda! Bullfrukost hemma hos mamma och pappa och sen har grannarna varit här hela dagen, soffhäng när det är som bäst. 

Jag har burit upp Tyson i soffan så nu ska vi mysa här till det är dags att sova hade jag tänkt 😍








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0