Ser inte fram emot en jobbhelg!!!

Idag har jag haft barnen hemma från förskolan, och som jag tidigare har skrivit så var Liam inne i en period där han verkligen inte ville till dagis alls medan han nu tydligen vänt helt. 
Vid 12 idag frågade Liam "ska vi gå till dagis snart eller?!"
När jag förklarat för honom att dom var lediga idag så fick jag bara till svar "åh! Jag vill ju dit" 

Okeeeeej ... Vad är det för fel på att vara hemma med din sjukt roliga morsa liksom?!? 

Vi har inte gjort något speciellt idag (kan vara därför han ville till dagis).
Jag tog rakapparten och trimma till Liams frilla lite. Hans hår växer som ogräs och jag blev för snål för att gå till frisören var tredje vecka. Denna lite "busigare" frippa passar honom dessutom bättre. 
Att klippa Moa blir nog en annan femma, vete fanken om jag vågar ge mig på det. Inte redan såklart, men den dagen hennes hår också behöver friseras.. Idag tog jag bl.a. min tygsax och klippte Liam med, det är förmodligen inte det bästa alternativet men för att jämna till runt öronen fungerade den utmärkt 😄

Och halva kvällen har jag och Hannes hängt ute i trädgården och tittat på våra en miljon myror som bor här ute.. Så jävla äckligt samtidigt som det är ganska fascinerande hur dom kan leva och bygga sina små gångar i marken. 
Jag är en sån som får ont i magen om jag råkar trampa på en daggmask men när det gäller myror så har jag visst inte så mycket empati kvar märkte jag.. Strössla myrgift som ingenting! Jag är nådigt trött på dom små krypen. 

Bilden är bara en bråkdel av alla deras gångar

Och Liam har dekorerat sängen idag, det är alltid något tokigt när det blir tyst. Däremot så är jag glad att han valde sängen och inte väggen 😜

Moa vänta på frukost .. "Klar snart?!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0