Återbesök

Idag skulle jag va på återbesök hos barnmorskan jag gick till när jag va gravid.
11.15 skulle jag va där.
11.20 ringde mamma och frågade om hon störde eller fall jag redan varit på återbesöket..
Och här gick jag hemma i lägenheten i godan ro, hade planer på att gå ut och gå, absolut inga planer på att åka till vårdcentralen, det hade jag helt glömt bort!
Men jag ringde dit snabbt som satan och dom sa att jag kunde komma ändå, hon hade tid till mig ända till 12 :)

Jag fick utskrivet hela min förlossnings journal, kul att läsa men nu när jag sitter här hemma och kollat igenom papperna (som va på 9 sidor?!?) så minns jag igen hur jävla ont jag hade.

Aja, det gick över och nu sitter jag här med världens goaste bebis, kräk och kiss på alla tröjor, han har lite svårt att hålla pillen i styr :)

Imorgon ska jag och Frida till väla och fixa dom sista julklapparna.
Jag har lite ångest med tanke på hur mycket folk där förmodligen kommer va.
Storhandlas ska här också göras men det får jag göra tidigt på morgonen medan Johannes fortfarande är hemma för jag tänker inte släpa med Liam på det också.
Och sen när räkningarna är betalda så räknar vi ner till nästa lön kommer, jippie!
Nej, tog väl i lite... Men liiite mer pengar kan man väl få?
Att va mammaledig betyder att man har ett eller flera barn att försörja, då tycker jag det är lite orättvist att man ska få så lite pengar, det kostar ju en del med blöjor.
Och kläder växer dom ur fortare än man hinner blinka.

Men nej vet du vad, nu får man börja skriva handlelista på allvar :)



Kommentarer
Saraah

Hej! Vad kul du tittar in någon gång då & då.

Måste säga, det var skönt att få läsa det du skrev till mig. Fick mig ett leende på läpparna. Inte många, nästan ingen jag känner som har fått uppleva ett kejsarsnitt & när man försöker förklara så är det ingen som riktigt förstår. Skönt att veta man inte är ensam, helt enkelt. Ja, stark det är både du, jag & alla mammor där ute, för ja jävlar vilken smärta det är men nu i efterhand är man så himla lycklig! Vi har fått det finaste som finns. :)

Vad söt son du har!
Ha det så bra, tack för du skrev! :)

2012-12-21 @ 17:53:50
URL: http://saarahnielsen.blogg.se
Linda H

Förstår precis vad du menar med lite pengar. Herregu så lite pengar man har att röra sig med! Men jag märkte att vi gjorde av med mycket mindre pengar sen jag börja veckohandla.. alla dom impulsköpen " jag är lite sugen på något gott" minskar då man slipper ränna i affärer var o varannan dag :)Sen lova jag mig själv att inte handla mycket julklappar till Ella eftersom hon inte fattar ngt ändå...det gick de ju sådär med ;)

2012-12-21 @ 22:15:48
URL: http://barajaglinda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0