Motivation

Nu är jag trött på att gå runt och dallra som en brulépudding, jag måste ta tag i det!
Men jag vet att det inte är lönt innan jul och nyår är över, sämsta tiden på året att hålla bort onyttigheter.
Men jag längtar till det är över, för idag känner jag mig motiverad!

Och Johannes har lovat att sluta han också, det är lika bra att sluta i tid.
Nu har vi ju även Liam att tänka på, och han ska inte äta godis 7 dagar i veckan!
Kalla mig gammalmodig, men i detta hemmet blir det endast lördagsgodis :)

F o m första januari ska jag ut och promenera minst en gång per dag och så ska jag göra plankan så det visslar om det.
Jag har läst att det är sättet som tränar magmusklerna bäst efter en graviditet.

Jag har som mål att komma i mina jeans igen och om jag ska va nöjd när jag står på vågen också så ska jag gå ner ungefär 14 kg!
14kg?!?! Fattar ni hur mycket jag har gått upp i vikt?

Aja, mayafolket påstår ju att detta är nya, ljusare och gladare tider och det ska jag ge mig fan på!
Klarar jag av att va gravid, föda ett barn och sen ta hand om det trots sömnbrist och smärta, och framförallt, klarar jag av att gå upp kilona, då ska jag nog fan klara av att gå ner dom också!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0