Smoothie, prova!

Jag och Liam sitter på golvet och äter frukost, synd bara att Liam bara får titta på he he.
 
Än en gång har jag fastnat för att göra smoothiesar i alla möjliga färger och smaker, tyvärr så är jag expert på att tröttna på saker ganska fort..
Men det är kul sålänge det varar :) 
 
Idag fick det bli en jordgubb och banan smoothie och igår blev det mango som va huvud ingrediensen.
Jag tyckte mycket bättre om den jag gjorde idag och den är perfekt att dricka när man är sugen på något sött!
Mangosmoothien som jag gjorde igår tyckte jag smaka lite väl mycket citron och ingefära, så om jag gör om den igen blir det med mindre ingefära! 
 
Jordgubb och banansmoothie:
5-6 jordgubbar, frysta 
0,5 banan
2dl sojamjölk
2 msk lättyoghurt, vanilj
1 msk havrekli
 
Blanda först ihop havrekli och sojamjölk, låt stå och svälla ca 10 minuter.
Häll alla ingredienser i en mixer och mixa till en slät konsistens.
 
Mangosmoothie:
150g mangotärningar, frysta
2 msk pressad citron saft
2 krm ingefära 
1 msk flytande honung
4 dl lättyoghurt, vanilj
 
Mixa allt, drick!
 
Och hade min padda fungerat som en vanlig padda ska fungera så hade ni till och med få se bild på smoothiesarna, men jag kan tyvärr inte ladda upp bilder..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0