Han, honom, henne och hon

Ikväll fick Liam välling för första gången, det gick hem, han sörplade i sig det precis som vanligt!
Dock så köpte jag MAM dinapp strl 3 idag och eftersom välling är tjockare än ersättning så trodde jag att det skulle funka bättre med en storlek större, men det tyckte inte Liam, så vi fortsätter med strl 2 ett tag till.
Och sen köpte jag en till flaska idag, jag vill inte gärna ha flaskor i samma färg, jag måste ha koll på dom och använder olika färg vid olika tillfällen (helt störd, jag vet) så idag fick det bli en lila, en flickflaska!! Tur att Liam inte riktigt förstår sånt än, för nu blir han matad i flickflaska och får låna flickkläder av Chanel när han har smutsat ner sina egna :)
Stackars pojke!

Jag vet att många nuförtiden säger "hen" och sånt mög, jag har till och med hört att vissa dagis säger det till barnen också, det är inte min grej!
Det finns inget "hen" i mina ögon, det finns flickor och pojkar, rosa och blått..
En hen är en människa som fötts med två kön, eller möjligtvis en transexuell människa, men inte min son, HAN är en pojke (som får låna flickkläder) haha!
Om dagiset Liam ska gå på kallar barnen för hen så byter jag ut möget!

Vi har förresten fått dagisplats till Liam, Johannes pratade till sig en plats genom telefon så vi slapp allt vad kö heter.
Han kan han, min man!
Nu ska vi bara hälsa på dagiset också och se hur det är och om det känns rätt, annars byter vi..



Kommentarer
Anonym

Jag håller med, hatar ordet hen! ! Ella är en flicka och ingen hen..tramsigt med att inte flickor får va flickor o pojkar pojkar! När börjar han på dagis?

2013-05-19 @ 22:02:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0