10 December

Jag älskar att va gravid och skulle inte vilja byta ut den upplevelsen mot något i världen, men att bli andfådd av att smörja in min knubbiga kropp efter duschen är en konstig känsla, och av att bädda sängen.. Såna dagliga saker man alltid gör och som inte alls är jobbigt i vanliga fall :) 

Idag har jag som vanligt inte gjort många knop. Hade planer på att städa vårt hem under tiden Liam va på dagis men soffan lockade betydligt mycket mer. 
Där låg jag fortfarande och slöa när Johannes kom hem från jobb.
"Orkade du inte städa idag heller?" 
Va typ det första han sa till mig..
"Alltså, NÄ PROVA DU ATT VA HÖGGRAVID" 
Och så skrattade han bara åt mig, då va jag ju tvungen att visa min tårar som började samlas i ögonen, så han skulle tycka lite synd om mig istället.. 
Snacka om att va känslig..
Han sa liksom inte det alls på något argt sätt, mer roat.

Det slutade i alla fall med att vi hjälptes åt, så nu har vi fått damsugat, torkat golven, plockat undan och diskat. Allt i ett svep.
Trött va jag efteråt så jag va tvungen att vila en stund till ;) 

Kl 2 hämtade jag Liam på dagis, och precis som förra veckan chokade han både mig och fröknarna med att fortfarande sova vid den tiden..
Han har alltid varit den som somnat sist och vaknat först, nu är det tvärtom och jag får väcka honom när jag kommer, sötpelle! 
Och så träffar jag så himla många andra föräldrar, det har jag aldrig gjort förr då jag har fått hämta och lämna på lite mer annorlunda tider. 

Det bästa är att Liam knappt hinner säga hejdå på morgonen men ändå blir jätte glad när jag kommer och hämtar, det är verkligen ultimat! 
Jag antar att det alltid kommer gå såhär upp och ner, men denna perioden är absolut min favorit :) 

Och att få hem Harley nu när jag är ledig har också passat hur bra som helst, han är otroligt kärleksfull och sover som bäst när han får sova på någon av oss.
Babbsan va inte överlycklig i början även om hon va himla nyfiken, men nu springer dom runt och leker med varandra, våra fina kisar! 

Mamma jobbar sin sista dag imorgon och sen är hon ledig till efter jul, hon har tagit semester för att passa Liam när vi är på förlossningen, haha! 
Hur ska man kunna veta att vi ska in där under dessa veckorna liksom? 
Hon är rolig hon! 
Kommer säkert gå över tiden bara för att mamma är hemma nu. 
Vilket fall som helst så är hon det bästa sällskapet och jag älskar att va ledig samtidigt som henne :) 




Dom bakade pepparkakor idag på dagis, och Liam va utklädd till prinsess sjuksköterska 😍






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0