20 December

Idag blev en ganska stressig morgon, vi har fortfarande inte riktigt kommit till ro här hemma och har många saker i olika väskor och påsar utspridda i hela lägenheten så man får leta en del innan man hittar vad man ska. 

Mamma skulle komma och hämta mig och Moa för att sen köra oss till lasarettet för att göra PKU-provet, kolla gulsotet och vikten.
Johannes skulle köra Frida och Chanel till Fridas jobb. 
Vi vaknade en timme innan och jag kunde ärligt talat inte gå, tog mig så gott jag kunde till toaletten, såg väl ut mer eller mindre som en sjukt bredbent apa och duschade av mig lite samtidigt som Liam kollade lite snett på mig medan han stod och borstade tänderna :)


Iväg kom vi i alla fall och allt gick bra, mina järnvärden hade sjunkit lite till så nu skulle jag visst knapra ännu mer järntabletter än vad dom sa igår och dom synliga stygnen så jätte bra ut, SKÖNT för imorse kändes det nästan som om dom trillat av! 


Moas blåmärke hon fick utav sugklockan har lagt sig förvånansvärt fort, man ser det självklart fortfarande, men det är långt ifrån så mörkt som det va dagen efter. Alla säger att det är normalt men jag tycker det är galet imonerande hur fort det går. 
Den första bilden är tagen dagen efter och den andra bilden är tagen igårkväll, alltså 48 timmar efter att hon föddes, vilken skillnad! 



Nu ska snart Johannes, Liam, Frida och Chanel åka och shoppa dom sista julklapparna. 
Jag och Moa får inte följa med, bilen räcker helt plötsligt inte till längre, fast och andra sidan skulle jag aldrig släpa iväg henne på sånt redan! 
Istället ska mamma komma hit och mysa lite, vi ska kolla igenom alla bebiskläder Frida kom med igår, typiskt att Chanel är född på sommaren, för annars hade vi haft helt galet mycket kläder nu, men det känns inte helt rätt att klä på henne sommarkläder ;) 

Annars ska vi bara ta det lugnt, njuta av vår familj och försöka förstå att vi har fått en bebis till, en flickbebis 😍❤️






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0