3 December

Jag njuter till fullo av att vara ledig, det är verkligen min grej! 
Denna veckan, för att vara mer exakt, igår, började Liam på sitt nya dagsschema.
15 timmar i veckan, tisdag till torsdag. 
Timmarna blir inte så stor skillnad eftersom att det i princip är samma som innan, dagarna är däremot annorlunda och än så länge vill han inget annat än åka till Gadis på mornarna (han vänder på D och G i ordet dagis).
Igår va jag och mamma iväg på en del ärenden så då märkte jag inte av det så mycket, idag däremot så har jag 5 timmar till att inte göra något alls.. 
Känns knepigt! 

Va på ett tidigt MVC besök imorse, allt lät bra, jag är nöjd och mitt, eller magens, SF mått växer med 1cm med två veckors mellanrum, vilket tydligen betyder att bebisen trycker sig mer o mer nedåt.
Huvudet är där det ska vara, fortfarande ruckbart, det har jag själv fått känna, även om jag inte riktigt visste vad jag kände efter ;) 

Vi har letar som idioter efter Liams gamla bebiskläder, har gått igenom hela källaren, vinden är tom och här inne i lägenheten har vi inte haft något sånt..
Så nu återstår det bara att köpa nytt, fattar inte var det tagit vägen!! 
Men pyjamas och lite extra kläder måste bebisen ju ha! 
Får köpa lite till neutralt och efter att den är född får mamma åka till väla och köpa flickigt eller pojkigt :) 

Snart kommer min snygge man och hämtar upp mig, vi ska åka och hämta hans vinterdäck han ville inte köra själv, tur för mig ;) 
Sen hämtar vi Liam och kör raka vägen till väla och Ikea.
Vi har liksom inte ens en byrå att lägga bebisens saker i. 
Vi är så himla oförberedda denna gången, tiden springer iväg! 
Liam behöver en vintermössa och både Hannes och jag behöver nya skor, mina får vänta tror jag. 
Mina fötter är liksom inte riktigt sig själva, lite mer svullna än vanligt ;) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0