Varför har ingen berättat?

Alla vet om att det gör ont att föda barn.
Dom flesta vet om att man kommer va öm efteråt.. Men inte en jävel berättar hur öm! 
Ingen har berättat att det känns som där hänger tyngder från underlivet när man står upp, ingen har berättat att man inte kan bära sitt 2åriga barn och ingen har berättat att man inte kan sitta ner på en vanlig stol!
Är det bara jag som är gnällig? Eller känns det bara såhär för att dom i princip slet och klippte upp fiffin för att få ut bebisen? 
Eller har det med stygnen att göra?

Jag har fått för mig att alla andra nyblivna mammor kan ut och powerwalka dagen efter förlossningen, typ. 
Inte någon gång har jag hört någon berätta om hur det känns efteråt. 

Är det bara jag som sitter hemma i soffan och börjar böla och skratta om vartannat, mest böla.. 
Fick jag alla andra nyblivna mammors känslor också eller är alla andra bara så jäkla bra på att dölja det?

Imorgon är det i alla fall julafton, den spenderar vi på det lugnaste sättet hemma hos mina föräldrar, där kan jag böla utan att skämmas ;) 
Det är också en vecka sen vår prinsessa föddes och nu väger hon nästan på pricken lika mycket som Liam gjorde när han föddes. 

Mina fina, älskade och efterlängtade barn ❤️








Kommentarer
linda h

nej jag kunde absolut inte powerwalka efteråt. Jag blev sydd från a till ö haha o det kändes!! Jag grät floder efteråt för att jag hade så ont o kunde knappt röra mig men om de e en tröst så läker det snabbt!

Svar: Kanske dumt att skriva såhär - men det känns bra att veta att jag inte är ensam ☺️
Denice

2014-12-23 @ 21:04:37
URL: http://barajaglinda.blogg.se
linda h

Haha ja men de e inget man direkt pratar om till någon som e gravid..man vill ju inte skrämmas! Men kroppen är fantastiskt och läker snabbt.

2014-12-24 @ 09:15:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0