12 Juli

Nu har jag bölat mig igenom sista biten av The notebook, som jag sett hur många gånger som helst, men böla kan man väl aldrig göra för mycket? 
Har även laddat upp med sjukt mycket lördagsgodis, såklart orkade jag bara ett par bitar och som vanligt köper man alltid för mycket! 

Igår blev ju som sagt Babbsan kastrerad så jag hade räknat med en sleten katt både igår och idag.
Lite slö och tillbaka dragen va hon igår, gick som om hon fått något i rompan och höll sig borta från Liam, lite längre mot kvällen började hon springa runt här hemma och leka?!? 
Jag har aldrig haft en honkatt innan men jag hade absolut inte förväntat mig en så pigg katt så snabbt efter en operation.
Men hon får snällt vänta med att gå ut och jag får snällt stå ut med att hon attackerar mina fötter för att leka.

Tycker förresten att det är konstigt att våra djur och Liam har så mycket mer respekt för Hannes än mig, nog för att han har skägg o tatueringar o ser lite farlig ut, men asså, jag är kan också va farlig! 
Så varför biter hon inte i hans tår?
Mest frustrerande är det ändå när jag bytar blöja på Liam och han sparkar mig i magen och skrattar mer o mer ju argare jag blir, ser jag verkligen så rolig ut? 
Är Hannes hemma får han ta över innan mitt tålamod spricker och när jag är själv kör jag på upp and go! 

Imorgon fyller min pappa år, vi ska ha ett litet överrasknings kalas för honom, just för att han är så anti att fira sig själv men så tycker han det är rätt trevligt när man väl gör det.
Så idag va vi på systemet för att hitta något vin till honom, både jag och Johannes är så kassa på sånt så vi fick be om hjälp, finare vin är ju för fan snordyrt! Men det är pappa såklart värd, glad att inte vi är några vin fantaster i alla fall, då hade vi fått byta jobb! 

Klockan är lite över 8 en lördagkväll och jag funderar redan på om jag ska borsta tänderna och lägga mig i sängen, känner för att se Mamma Mia idag! 
Och jag har varit fruktansvärt trött idag så jag unnar mig nog en tidig kväll :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0