27 Juli

Nu har det varit lite svalare i någon timme och min kropp passar på att suga åt sig varenda liten sval vind för lite energi :) 
Dock så trodde jag att vi skulle få ett himla regnoväder men det verkar hoppa över Höganäs, skönt samtidigt som det är lite mysigt med åska.

I alla fall, jag har beslutsångest som heter duga, milt sagt! 
Det handlar om barnvagnar, som vanligt googlar jag barnvagnar och har gjort som en galning ända sen Liam föddes.
Jag har varit så himla nöjd med vår Emmaljunga Nitro som vi har nu men känner att Liam börjar bli för stor för den, så innan vi ens visste att jag va gravid så hade jag spanat in en Baby jogger city mini, helt inställd på att köpa till det slog mig att det är ganska onödigt nu när vi ändå måste ha en syskonvagn.
Då hittade jag en likadan fast i double.. Jag är förälskad! 
MEN så är jag så principfast att jag helst inte vill ha min bebis vänd från mig (när det är dags att ta bort liggdelen), och den vagnen går inte att vända. Men snygg är den och för Liam verkar denna bekvämare. Plus att den har långa suffletter.


Sen hittade jag en Emmaljunga Viking double, som går att vända sitt och liggdel för sig om man vill.
Liam har provsuttit den och det gick bra, men han växer ju! Och den verkar trångare. 
Den är heller inte lika fin och inte lika lätt att fälla ihop..



Så vad gör man? Köper vagnen som jag tycker är snyggast och bäst för ena barnet eller vagnen som är bäst för andra barnet? 
Eller är det ens bäst för en bebis att sitta vänd mot föräldrarna, jag har fått för mig det, vill kunna se! 
Ååh, tiden går fort och jag har än så länge inte kommit fram till något vettigt alls! 
Överväger till och med att köpa två enkelvagnar men det kan bli tufft att köra när jag är själv..




Kommentarer
Emma

Kan ni inte köpa en enkel vagn och sedan ha stå bräda till Liam eller han är för liten ?

Svar: Jag tycker han är för liten för stå bräda
Denice

2014-07-27 @ 20:36:45
URL: http://snutissen.blogg.se
Anna

Helt klart hade jag valt Baby Jogger :) jag håller med dig om att det inte känns bra att ha bebisen ifrån dig men det finns två "luckor" i suffletten som man ser jättebra igenom och ner på barnet. Liam kommer att sitta mycket bättre i den än vad han kommer att göra i EmmaLjungan, sittdelen är väldigt liten och smal. Jag har själv en City Mini (inte City Mini GT som på bilden) och jag älskar vagnen! Så lätt att fälla ihopa och tar ingen plats! Kika in på köpbarnvagn.se där köpte jag vår när de hade superbra pris på den, nersatt med 2000:- :)

Svar: Ja det lutar faktiskt åt en babyjogger, eller jag har mer eller mindre bestämt mig :)
Tack för tipset, jag får hålla koll på den sidan! :)
Denice

2014-07-29 @ 16:57:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0