8 Juli

Har känt mig hemskt flitig ända sen jag vaknade imorse, tycker jag har varit igång nonstop men nu när jag äntligen doppa rumpan i soffan och tänkte igenom vad jag har gjort och sen vad jag tänkte ha gjort så va det inte så himla mycket ändå.
Och nu fick jag precis ett sms av Hannes som undrade om maten va klar än? Alltså, vad tror han, klockan är knappt 11 och han vill ha middag nu?!

Min plan va att göra köttbullar, sås och potatis, men när jag insåg att köttfärsen va lite väl liten och jag kände att jag hade så mycket att göra så jag inte han gå och handla så bestämde jag mig för att göra chilli con carne istället.

Jag har i alla fall fått gjort kanelbullar och är iprincip klar med tvätten, men det är också det enda och jag va uppe vid 7 och började.
Men när man har en liten Liam som jätte gärna vill hjälpa till så får han absolut göra det! Trots att allt tar tre gånger så lång tid,
All tvätt i fel tvätt/torktumlare så jag får göra om allt när han tycker att han är färdig och går och sopar lite istället.
Mellan värven ska jag ju ha tid att leka lite också, kan ju inte hålla på med hushållssysslor hela dagen, stackars barn. 

Nä, här får jag inget gjort, snart kommer Hannes på rasten och ska äta! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0