Mycket varm

Nä, denna värmen är inget för mig! Och mamma säger att det ska bli ännu varmare imorgon.
Hade jag kunnat hade jag gått ner och lagt mig som en padda i havet på morgonen och gått upp på kvällen, men om jag ska va helt ärlig så tror jag inte att Liam är med på det.
Och det där med att bli brun denna sommaren, puh! Det projektet gav jag upp för 17 veckor sen.

Men, jag ska väl inte klaga på vädret, det är bara att bita ihopa och sitta still så mycket jag kan haha! 
Jag längtar till hösten i alla fall.

Det mesta som skulle bli gjort idag har i alla fall blivit gjort, åtminstone det viktigaste av allt, jag har tvättat snutten!!!
Fy vad dum jag kände mig, jag tog Liam direkt efter vilan och gick ner i tvättstugan, med snutten i högsta hugg vilket iof inte är så konstigt eftersom han har med sig den överallt.
Men när han vände ryggen till stoppade jag in den i maskinen och satt igång den, och som vanligt tycker Liam det är ganska spännande att kolla på när maskinen snurrar så han ställde sig och kollade in, och såg sin snutte..
Nanna sa han, helt chokad (han har döpt snutten till Nanna)
Nanna Nanna, mamma NANNAAA!!! 
Och så skulle han öppna luckan, men började storböla när han inte kunde och jag sa att vi skulle gå upp igen.
Ja, det är inte varje dag man får lov att tvätta den smutsiga snutten men jag kan lugnt påstå att det va verkligen på tiden. 

Nu när jag kom hem från min och mammas hundpromenad så stod Hannes och vek all tvätt som jag slängt över sängen, o tack gode gud vad skönt att slippa börja med det efter den svettiga rundan! 
Han hade dessutom tagit all disken, ibland har jag det för bra!
Jag har dock diskat tre gånger redan idag och sa uppgivet till Hannes innan ikväll att det får minsann stå till imorgon för jag giter inte mer nu. 
Tänk vad glad man kan bli för ingenting ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0