4 Juni

Igår tittade jag på Familjen Annorlunda, ni vet dom med massa barn! 
Där är en familj med 5 barn varav 3 är trillingar och är 2 år, dom blir matade av sina föräldrar just för att det kladdar så mycket tyckte dom, och i gårdagens avsnitt så fick dom för första gången äta själva.. Jag tyckte dom va jätte duktiga, så klart blev där lite kladd men det hör väl till? 
Pappan satt och tjatade om skeden hela jäkla tiden och när dom ätit upp så skrattade föräldrarna och sa "vi kommer mata dom i fortsättningen" ..
Är det jag som är konstig? Eller är det inte liiiite det som är poängen, att barn ska få kladda och lär sig av att prova? 
Liam äter ALLTID själv och har gjort ganska länge nu, och det blir fruktansvärt kladdigt vissa gånger, men det är väl inte värre än att man kan städa upp det? 
Ja, 3 barn=3ggr så mycket kladd, men två år??? 

Jaja, inte mitt problem, men jag tycker ändå det är lite skumt, kan man va så pedantisk ens? 

Idag och igår har Liams humör varit lite sisådär, gråt ena stunden och skratt nästa.. Så jag har varit helt slut i huvudet på kvällen när han lagt sig, jösses! 
Och idag har han haft en liten otursdag, vi åkte hem till mina föräldrar efter han vilat middag.
Det dröjde inte länge förrän deras ena katt klöste honom på armen och handen, efter ett tag så sprang han in i köksbordet med huvudet, sen doppade han Chanels keps i hundarnas vatten och halkade själv i vattnet som hamnade på golvet, efter ett litet tag skulle han springa till mig i soffan, på något sätt trillade han och först skrapade ryggen sen slog i huvudet i bordskanten.. Gråt gråt och gråt, sen lite mer gråt när han inte fick ha en egen vagn när vi handlade. 
Ja, nu sover han i alla fall, trött som en gris va han men ett bad hann vi med :) 

Imorgon börjar min lååånga jobbhelg, ja alltså, ångesten har inte ens lagt sig lite, men det går väl fort, snart är det onsdag igen :) 




Igår fick han en nalle av mamma, sån man fyller själv och stoppar in ett hjärta som man pussar på, han tyckte den va himla fin och såhär glad va han när jag skulle fota honom för att skicka till mamma ❤️





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0