12 Maj

Mamma och Mia valde verkligen rätt vecka att åka till Mallorca på, 30 grader i skuggan.
Medan här hemma är det årets mest ostadiga väder hitentills, ösregn ena stunden och solsken nästa.

Det är en utmaning att få rätt kläder på Liam på morgonen när vi ska till dagis, regnställ? Mössa, keps? Overall eller bara en tjocktröja?
Äh, jag packar med allt så kan dom välja och vraka efter vädret! 



Jag gör ett nytt försök, efter att mitt förra inlägg raderades och mitt tålamod räckte inte till för att skriva ett nytt just då.

Inlägget handlade om att jag har en lite mamma kris.. Och jag vet inte helt säkert hur jag ska hantera den.
När Liam åker i vagnen eller en kundvagn när vi handlar och någon annan än jag kör den så slår han bort deras händer och skriker mamma! Bara jag får lov att köra.
Samma när det är läggdags, vi har alltid skiftats om att lägga honom, just av den anledningen att det alltid ska va lätt för oss båda, men Liam blir hysterisk så fort inte jag ska lägga honom, syns jag inte går det bra, men ser han mig så gråter han som en liten galning.
Och gå på toaletten ifred kan jag bara drömma om, får han inte följa med mig så står han utanför och bankar på dörren, gråter och kallar på mig.
Ja, jag kan fortsätta i en evighet, allt ska göras med mamma eller av mamma om Liam får bestämma!
Jag tycker inte att det är jobbigt, i smyg älskar jag att han vill va med mig, men hur kul kan det va för andra, tillexempel hans pappa som enligt Liam bara får göra saker om jag inte är hemma..
Vill han endast hålla mig i handen när han går i trappan så får han väl det? 
Eller hur gör man? Det hysteriska gråtet skär ju rakt in i hjärtat på mig.. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0