17 November

Jag som hade lovat mig själv att inte va hemma från jobb en enda dag denna månaden, just för att det är sista månaden på ett tag. 
Tji fick jag! Inatt kom maginfluensan till min kropp, vilket iof va ganska väntat eftersom Liam haft det i helgen. 
Pi för det!

Jag är nådigt trött på all skit och längtar just nu fruktansvärt mycket till sommaren då man oftast inte är så himla sjuk. 
Jag vet att jag längtade efter kylan i somras, men helt ärligt så tar jag hellre värme än massa tradiga bacillusker! 
Liam har varit konstant dålig sen ett par dagar efter sin födelsedag och jag hatar hatar hatar att inte kunna hjälpa honom så han slipper! 

Så idag har Johannes fått vabba då jag inte varit riktigt kapabel att ta hand om lilleman själv. 
Jag låg kvar i sängen till 9 och skickade upp Johannes med Liam när han kom klockan 5 imorse, jag minns inte sist det hände att jag låg kvar i sängen. Idag va det dock välbehövligt.
Ovanpå det så åkte jag visst på en uvi också, som om att det inte va nog att jag skulle ha ont i magen, nejdå nu ska jag ha ont i fiffin också!
Aja, läkaren va snäll och skrev ut medicin över telefonen så det går väl över snart :) 

Imorgon ska Hannes gå till jobb så jag och min lille sjukling får va hemma själva, hoppas innerligt att han är bättre till imorgon, känns som jag tänker den tanken varje kväll numera, JAG VILL INTE ATT HAN SKA VA DÅLIG! 
Dock så ligger Hannes på soffan inatt, han kände sig hemskt trött efter att han denna dagen har fått göra allt som jag annars gör, stackars man ;)
Men nej, ska jag va helt ärlig så åker han väl också på en mag-omgång, det vore väl konstigt annars, men vi håller såklart tummarna på att han ska slippa.
Minns förra gången då han va så himla ynklig, han fick så hemskt ont i ryggen av allt hulkande och medicinen kunde han inte heller behålla. 

Aja, jag längtar till nästa vecka, för då tycker jag att det är dags att vi allihopa är friska och glada, det blir för mycket för en höggravid kvinna! 
Bebisen kan komma när som helst men jag känner mig inte alls redo att föda. 
Inatt trodde jag nästan den va påväg, sammandragningar som hette duga och varje gång fick jag ont i nedre ryggen, kanske inte så konstigt efter den natten, men nu verkar det ha lugnat sig i alla fall.
Jag kunde inte ens röra mig utan att magen drog ihop sig. 
Jag längtar efter vår bebis, men jag hade börjat gråta om det också satt igång inatt. 

Jag har förresten redan gått och lagt mig, skönt!
Egentligen skulle jag jobbat till 9, precis som alla andra måndagar.
Det känns konstigt att va hemma en måndagkväll. 

Tänkte på dagis innan idag, funderar skarpt på att ha Liam hemma istället, denna månaden kan man räkna på en hand dom dagar han varit där, resten har han varit hemma och förmodligen kommer sjukdomarna därifrån, förutom förstoppningen då. 
Vill absolut inte att bebisen ska få massa förkylningar och jag vill absolut inte att Liam hela tiden ska känna sig så trött och ynklig som han hela tiden gör nu. Vill att han ska va sitt pigga, busiga och glada vanliga jag! 
Måste ta mig en funderare och prata igenom det med Johannes. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0