25 Oktober

Här försökte jag som en jubelåsna att få Liam att ta nappen när han va bebis, jag trodde liksom på något knäppt sätt att alla bebisar sutta på nappar. 
Men nej, inte Liam. 
Inget mig emot, jag fick ju leva med det liksom.

Men idag, två år senare så gick jag in på hans rum för att kolla till honom, tror ni inte att han sover med nappen i munnen? 
Han har haft två nappar som han lekt med lite till och från men nu den senaste tiden så ska han tvunget ha med någon av dom när han lägger sig, han har då bara hållt den i handen så jag har inte lagt märke till det precis.
Har mest undrat varför han vägrar säga nappen, han säger istället matten..
Jag vet att han kan säga p, han säger ju papper ganska ofta, och trots att jag alltid säger napp så heter det enligt honom matt.. 
Det tog en stund för mig att förstå vad det va han menade med det. 

Idag har han feber, det kom helt plötsligt efter middagsvilan, eller det märktes då. 
Han har fått några konstiga prickar på insidan av låren och så är han rödprickig i gomen plus att jag tror att han har förkylningsblåsor på tungan då han sa aj och pekade på tungan innan, han ville ha papper och när han fick det så försökte han torka av tungan, det försvann dock inte. 
Kommer ihåg att för nästan exakt ett år sen när han va febrig och förkyld så fick han massa röda prickar lite överallt, mest på kinderna. 
Och detta året hamna dom på låren/rumpan.
Konstiga prickar tycker jag, förkylningsprickar.. 

Hösten är mysig, men alla sjukdomar suger! Regnet blir också ganska tråkigt efter ett tag. 
Jag håller i alla fall tummarna på att han får sova gott inatt och vaknar med antingen ingen feber eller åtminstone lägre temp än han har haft idag. 

Här myser han i sin varma morgonrock efter ett bad, inte jätte glad på mig just då, han ville visst inte bli fotat! 
"Neeej mammaaaa!"
Okej okej, förlåt. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0