Så mycket bättre

Säsongstart på så mycket bättre idag och vi har laddat upp med lördagsgodig, efter lite tjat så gick Johannes med på att kolla på det.
Vi har också precis lekt "gissa kroppsdels-leken", även där fick det tjatas lite då johannes tycker att det är lite smått obehagligt att känna på bebisen, han tycker att den är så ömtålig och att man inte kan trycka så hårt. Klart man inte kan, men känna går bra :) 
Vi kom i alla fall inte fram till något, det är svårt att veta vad som är vad. 
Igår smällde jag igen bildörren på magen på mig själv, jag glömde liksom bort att den stack ut så mycket, det gjorde ont och jag va arg på Hannes i en halvtimme efter för att jag tyckte han hade stressat mig! Humöret -.- 
 
Idag har vi i alla fall haft en jätte mysig dag tillsammans, vi började med frukost på kakboden, biltema och köpte lite tomtar och bil saker sen raka vägen hem och vila en stund på soffan, Liam ville sova middag idag och det tackar jag för, så skönt att få sova mitt på dagen. 
Handla lite och sen gick jag och liam till en hyfsat ny lekplats för att göra av med lite energi en stund.
En promenad som hade tagit 10 minuter tog 40, men så är det när man han korta ben och vill lägga allt man hittar i sin spann, först vatten från en vattenpöl sen gräs och jord och lite senare en massa småsten, då blev spannen tung och liam gick hela tiden och sa att han va stark, jätte stark höll jag med honom, mm tong sa han då. 
Haha jag älskar att kunna prata med Liam och få svar tillbaka, min fina underbara pojke ❤️
 
Väl hemma fick han hoppa i ett bad och sen äta havregrynsgröt, det är för tillfället en favorit här hemma, snabbt och lätt att göra och det passar mig ;) 
Låter också så roligt när han säger gröt, han är liksom inte rädd för att låta skånsk -gRRöt! 
7 däckade han och vid denna tiden igår gick jag och Johannes och la oss, så himla piffiga ;) 
Och om jag får bestämma så ligger vi väl i sängen inom en halvtimme igen. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0