30 September

Idag va vi uppe innan tuppen, det va längesen sist så jag tänker inte gnälla.
Men jag ska villigt erkänna att jag har varit extra trött hela förmiddagen men svor för mig själv att jag inte skulle somna när Liam vilar..
.. Jag vaknade nyss, efter att ha somnat sittandes.
En mycket obekväm ställning så nu har jag ont i både nacke och rygg!
Aja, jag får helt enkelt va uppe liiite längre ikväll och va liiite tröttare än vanligt på jobb imorgon bitti.
Men det ska jag nog stå ut med :)

Igår när vi hämtade Liam på dagis sa fröken att hon tyckte att han kändes lite varm i pannan, då hon samtidigt la till att hon hade kalla händer så det kunde va inbillning.
Men för att ta det säkra före det osäkra så tog jag tempen på honom när vi kom hem och det visade sig att han hade en smula förhöjd temp.
Han klagade också på att han hade ont i huvudet, så han fick en alvedon och en kall disktrasa (självklart oanvänd) i pannan för att svalka.
Det verkade göra susen för sen hade han verken tid eller lust att sova, bara leka trots att jag lagt honom för natten.

Det underlättar så enormt mycket nu när han själv kan berätta vad som är fel, som när han har ont eller när han vill ha något, en macka när han är hungrig eller om han vill rita eller spela fotboll. 
Allt blir så mycket enklare för mig som inte alltid behöver gissa mig till vad det är han vill :) 
Det enda som är lite påfrestande är att han ibland häller upp och ner på en av sina leksakslådor, ställer sig brevid röran och säger "var är de?" 
Vilket liksom? Vad letar du efter Liam? "Deee" 

Jag får sluta säga ta det, titta där, Ajaj att göra så.. Utan börja va mer specifik, ta blöjan, eller Ajaj att kasta sten eller slå katten. 
Ni fattar va? Jag har egentligen inte fattat förrän nu att han faktiskt gör och säger som jag och Johannes, det är nu det är dags att tänka sig för! 

Annars är jag faktiskt ganska besviken på blogg appen sen någon uppdatering, för jag förstår inte alls hur man lägger in bilder längre, eller i alla fall inte mer än en! 
Jag som fotar hela tiden.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0