7 September

Idag har vi haft en riktig familjedag!
Lite smått uttråkade i förmiddags så vi åkte upp till Kullaberg för att kolla på hästar och löv, ni vet sånt som är roligt för en 2åring :) 
Vi blev inte super långvariga, och planerar att åka upp snart igen men att vi den gången tar med oss lite picnic eller korv att grilla, en mysig höstdag. 

Åkte hem så Liam kunde vila middag och sen körde vi hem till mina föräldrar för att dricka kaffe med pappa medan mamma jobbade, men efter en stund kom hon också och inte långt där efter kom Frida och Chanel med, vilket Liam tyckte va latjolajban ;)

Frida har en katt i sin bh, bokstavligt alltså, en katt! 
En sån liten söt så man nästan smälter och vill äta upp den! 
Den och syskonen hittades dumpade i någon skog i en plastkasse, syskonen dog en efter en och denna va mer död än levande när Frida kom till jobbet en morgon, så hon la den i bh-n för att ge den lite värme. 
Nu är den betydligt mycket piggare, den är runt 2-3 veckor gammal så den kan inte ens kissa och bajsa själv så Frida är en liten kattmamma. 
Med värme i bh-n, katt välling i handen och så stryker hon på magen så den kan kissa, precis som en riktig katt mamma gör. 
Jag vill ha den, men jag får inte haha. Fast den älskar mig, det märker jag ju ;)





Liam ville inte sova när jag la honom ikväll, så efter ett tag gick jag in till honom igen för att stoppa om honom och pussa lite på honom. 
Dock så ville han inte att jag skulle gå ut så jag fick snällt sitta bredvid hans säng och klia honom på armen till ögonen började rulla på honom.
Då gick jag ut efter en massa pussar i pannan och på näsan (roligt att få pussar på näsan).
Men nu innan jag själv skulle lägga mig kände jag att jag va tvungen att kika på honom igen och se så han verkligen sov och att han låg i sin säng och sådär. 
Det gjorde han, med huvudet vid fotändan, vilket inte stör mig så länge han ligger skönt och sover gott! 
Däremot så hade han på något sätt tryckt ut sin ena arm genom halsen på pyjamas tröjan så den satt liksom snett, och jag gillade det inte, tänk om den sitter för hårt i halsen då liksom..
Så Johannes fick agera lamphållare så jag kunde se vad jag gjorde medan jag la honom rätt i sängen och satt på tröjan som den skulle va. Allt medan Liam sov, en trött liten kille, och inte visste jag att man kunde bolla med honom sådär utan att han vakna ;) 
Men man lär ju sig något nytt varje dag. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0