Mammas troll

Mitt lilla troll började gråta, lite halvt sovande men samtidigt lite vaken. 
Ledsen, varm och förvirrad.
Men när jag kom in och satt mig bredvid honom, tog bort täcket och klappade honom över pannan så blev det lugnt igen.
Johannes har sagt att han har frågat efter mig hela eftermiddagen idag, det värmer i hjärtat samtidigt som jag lider en liten aning av att jag måste lämna honom för att jobba. 
Oftast gör det bra, men ibland vill han bara ha mamma.
Så känner väl vi alla? Kommer ihåg på BB, där jag låg och mådde som en sopsäck full med skit, då ville jag hem till mitt gamla sovrum hemma hos mamma och pappa, där mamma tog hand om mig när jag inte mådde bra. Tryggt och mysigt.
Helt plötsligt låg jag där och va mamma själv :) 

Liam har varit lite gnällig idag, jag trodde det bara va trötthet imorse men Johannes sa att han fortsatt under eftermiddagen. 
Och nu att han vaknat och är ledsen, hoppas verkligen inte att han åker på feber eller något sånt tråkigt igen!
Vi ska ju leka med Jenny och Alawi imorgon. 

Mm, vi får se! Nu får jag väl passa på att sova lite innan det är dags att gå upp igen.
Dock så är Hannes svinjobbig ikväll, snarkar för fan så huset skakar trots att jag har knuffat på honom hundra gånger.
Soffan känns ganska lockande faktiskt ;) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0