28 Februari

Igår va det efterkontrollsdags, jag har haft ångest inför den dagen ända sen Moa föddes.
Aj aj! Tänkte jag. 
Men jag har haft turen att få en helt underbarn barnmorska som lyssnade på mig och va otroligt försiktigt.
Då förstår ni säkert min glädje och lättnad när det inte gjorde ett dugg ont! 
Och att ha det gjort samtidigt som allt såg bra ut, jag är nog hypokondriker när det gäller min nedre del, men jag hade inget framfall och klippet har läkt som det ska :) 

Att jag sen har ont eftersom dom har klippt av muskler och nerver va helt normalt och det är tydligen stor skillnad emot att spricka av sig själv, så mitt gnäll har väl inte varit helt obefogat ;)

Efter besöket åkte jag hem till mamma och pappa där Liam hade fått va och leka under tiden.
Jag, mamma och barnen åkte till Billesholm för att lämna in mammas gamla cykel på "renovering" eftersom att jag skulle få den.
Det slutade istället med att hon köpte en helt ny cykel till mig, som en lite tidig födelsedagspresent! 
Snacka om att jag är glad och sjukligt stolt över min mega snabba cykel!


Jag, Liam och mamma va ute och cyklade hela eftermiddagen igår så jag lär ha en del träningsvärk idag. 
Kände bara efter ett par minuter hur det brände i låren, kommer knappt ihåg sist jag gjorde något hurtigt. 
Först graviditet och sen efter förlossning är det väl inte latjolajban att sitta på en cykel, eller ens gå xD 

På kvällen lyckades jag och min snygga sambo ha fredagsmys tillsammans medan båda barnen sov, det är en lyx nu förtiden så jag njuter lite extra när det händer. 
Ända till 22 orkade jag hålla mig uppe, sen tog den påfrestande dagen ut sin rätt och jag somnade väl mer eller mindre samma minut som jag la huvudet på kudden :) 

Nu har vi en helg att se fram emot, då tyckte Moa att det va lika bra att gå upp 06 för att kunna utnyttja så mycket som möjligt av dagen. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0