21 Januari

Jag ligger i mörkret i sovrummet och myser, har varit vaken sen någon timme tillbaka.
Moa va hungrig, åt och somnade om nästan lika fort igen!
Då kan jag ju undra varför hon inte gör så på helgerna när jag också kan somna om ;) 

Johannes klocka ringer snart, och Liam brukar komma upp ganska snabbt efter att den ringt.
Så sova får jag göra när jag är pensionär! 

Liam är mycket bättre igen, har varit feberfri både måndag och tisdag och jag är just nu i valet o kvalet om jag ska lämna honom på dagis idag eller inte.
Ska isåfall hålla ett föredrag för pedagogerna ang hans astma medicin! 
Den ska ligga i väskan och användas om han får ett sånt räligt "anfall".
Och så kanske dom förstår att jag vill att dom ska ha ett extra öga på honom. 

Mamma är ledig idag, känns som en evighet sen vi sågs nu! Hatar att hon ska jobba när jag är ledig! 
I helgen har hon dock varit ledig men med hennes dåliga imunförsvar så vägrade jag låta henne träffa Liam fall i fall. 
Men idag ska jag nog invadera deras hem. Pappa är också bättre, vet inte om jag skrivit det innan men han va inlagd på sjukan i slutet på förra veckan pga någon stor infektion i tjocktarmen, obehagligt! 
Han hade gått med smärtor i en vecka, minst, svimmat två gånger och kunde knappt gå, ändå sa han att "äh, det är bara lite gaser" haha klok den! 

Nä, Johannes klocka ringer inte, jag förbereder mig mentalt på en tosig gubbe som måste stressa till jobbet..
Kanske bäst att väcka honom, annars har vi definitivt separerat tills imorgon! 
Sömnbristen gör mitt tålamod läskigt dåligt, kan bli väldigt väldigt arg också. 


Handla med två barn helt själv, överfull vagn och en lycklig Liam ❤️







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0