26 Januari

Jag har inte riktigt vant mig vid att det tar dubbelt så lång tid att göra iordning två barn på morgonen när vi ska iväg, så redan nu har jag börjat förbereda inför imorgonbitti när Liam ska till dagis och jag och Moa ska till BVC, i hopp om att slippa stressa halvt ihjäl mig. 
Skötväskan är nästan färdigpackad och sen ska jag lägga fram kläder till oss alla tre. 

Annars då? Jo, för tillfället känner jag mig som världen sämsta mamma.
Liam bråkar och jag måste skälla, om och om och om igen! 
Han är så elak mot djuren så det är inte klokt! Och för hans egen säkerhet SKA han veta att det INTE är okej.
Ibland känns det som att jag sitter och prata med en vägg.
Jag "Liam titta på mig"
Liam "Mm"
Jag "Bla bla bla" (i Liams öron)
Liam "Leka bil??? :D" 

Jaha, det va det allvarliga samtalet det.
Pratar jag mycket så händer det ofta att han avbryter mig istället för då tycker han att det tar för lång tid. 

Idag har det varit så mycket skrikande på Liam att Moa inte hade en chans i världen att somna, och ni som har barn vet att dom skriker hejdlöst om dom är trötta eller hungriga som bebisar. 
Så jag packade in Moa i liggdelen till vagnen och satt ut henne på balkongen.
Det gjorde jag kl 10 och hon sover än, trött tjej.

Som tur är så har vi inte det såhär varje dag, Liam är oftast snäll ;) 

Såhär bra matchade jag kläder idag, ingen ork men det värmer åtminstone ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0