30 Januari

Idag har vi en mysdag här hemma medan Johannes jobbar, det kändes ganska skönt att vakna imorse och veta att jag bara kunde gå rätt ut från sängen till soffan och bädda ner mig med Liam utan att ha dåligt samvete.

Vi har inga planer på att lämna hemmet innan Johannes slutat idag så barnen myser i pyjamaserna än.
Sen ska vi till XXL och hoppas på att vi hittar ett par bra vintervantar till Liam, dom andra har försvunnit på dagis. 
Vårt hopp lever ju än om att här ska komma lite snö denna vintern, pulka i tivoliparken med varm oboy som efterrätt, mums! 

Annars då? Jo, jag har stora problem när det gäller att sluta med blöjan.. 
Liam ska sluta med blöja hade jag tänk, men det förstod ni säkert! 
Hur fasen gör man? Viljan hos denna lille killen är ju ganska stark, min vilja och beslutsamhet är ju dock starkare, men så har jag hört att man ska "låta det komma" att barnen liksom ska vilja det själv.. Men hur lång tid ska det ta? 
Är han naken så går det hur bra som helst, då går han på pottan utan att säga något precis som det är det naturligaste som finns, men naken kan man ju inte va jämt.. 
Och han säger inte till när han är kissig om han har blöja, det är ju bekvämare att kissa i blöjan! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0