14 Juli

Vilken dag! Jag är milt sagt helt totalt jävla slutkörd. 
Vi vaknade halv 6 imorse och upptäckte att köksgolvet förvandlats till en insjö, frysen hade gått sönder och nästan all mat va förstörd. Bra start 👌🏼

Därför har jag stått och rullat köttbullar av 2kg köttfärs, det enda som kunde räddas. 

Jag har också haft mitt första betygssamtal, jag va nådigt nervös eftersom jag aldrig haft ett sånt samtal förr och hade ingen koll på vad det innebar. 
Men efter lite chitchat med min lärare i Umeå så fick jag godkänt på kursen! 
Dom dom dooom, 1 av 3 kurser färdig!! Den känslan! 
Mindre roande är det att jag har två kvar och har slitit mig igenom denna kursen som en gnu, det är minsan inte alltid lätt att ha två små barn och sen behöva plugga dom enda få timmarna på dygnet jag har för mig själv. Men det lönar sig i slutändan hoppas jag. Kämpa kämpa! 

Ovanpå allt håll i gång så har jag ännu en gång lyckats åka på en förkylning som tar kål på mig - knapra Ipren och se glad ut, finns inga alternativ! 

Känner mig som en lagledare som peppar, styr upp och jobbar hårdast. Duracellkanin. 511 flaskor som ska diskas på en dag, var unge bajsar tre gånger var, den ena kladdar mer än den andra när dom äter. Dom "bråkar" dom leker dom skriker dom skrattar dom gråter dom trotsar och ovanpå det är dom olagligt söta. Allt är glömt när Liam säger "mamma, jag glängsling dig" (jag älskar dig). 

Att va mammaledig är inte alltid en semester som många tror, jag lovar att jag jobbar hårdare än många som faktiskt är på sitt jobb. 

Japp, så fick jag det sagt. Vi får hoppas denna förkylningen lagt sig lite till imorgon så jag kan njuta av livet igen och slippa dra mig upp och igenom dagen. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0