26 Mars

Choklad och kaffe är Guds gåva till mänskligheten, utan tvekan! 
Och att sen kombinera dom två delikatesserna är minsann ännu bättre!

Förmiddagspromenaden till dagis idag har varit skönare, milt sagt! 
Efter ett par meter öppnade himlen sig och Liam skulle absolut tvunget gå ändå, vilket resulterade i att vi va dyngsura allihopa!
Den som led mest va nog Tyson, han satt utanför staketet på dagis och gnällde den stackarn! 
 
Jag och Moa har myst sen vi kom hem och nu äntligen har hon somnat, därav att kaffet är extra gott idag, har ju trots allt varit vaken sen halv 6.. 

Moa har fått feber av vaccinet hon fick igår så hon fick alvedon av mig innan, hon va väldigt skeptiskt till en början men sen svalde hon glatt, annat än D-droppar det, tänkte hon säkert ;) 
Efteråt skulle vi ju gå till dagis och jag hann inte ens ta på henne overallen innan hon hade somnat, då är man trött! 

6070g och 59cm lång är hon nu, jösses vad hon växer! Snart väger hon dubbelt så mycket som när hon föddes. 
När Liam va i samma ålder som Moa är nu så vägde han runt 7200g, undra om det är en killgrej eller om han bara va ovanligt glad för mat ;) 

Nästa besök bokade vi dubbelt, Liam och Moa, två flugor i en smäll. 
Ska bli spännande och se vad Liam ska hitta på då och om hon är impad av vad han kan haha! 
Han pratar ju faktiskt en hel del och det kommenterar hon ofta när vi är där med Moa, men sen att man inte förtår precis alla ord är väl en annan sak.. 
Jaja, jag vet ju vad han väger och hur lång han är, så det är inte lika spännande som när vi är där med Moa ;) 

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan ett tag och njuta av lugnet, ladda upp inför helgen då jag ska va hemma själv med barnen och sen ska jag sortera Liams leksaker idag, då behöver jag verkligen ladda upp med energi och tålamod! 
Han har överdrivet mycket saker och en massa som han stulit av oss! 
Tex visp, decilitermått, klädrullare, isglassformar.. Vad ska han med det till? 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0