21 Maj

Idag vaknade vi upp till en blå himmel och strålande sol. 
Tyvärr så va vi inte på strålande humör då Liam har kräkts halva natten :/ 
Dagens och förmodligen helgens planer blev inställda och istället sitter vi här nu och tittar på Pippi. 

Ringde till dagis för att berätta att han är sjuk och stannar hemma och då visar det sig att halva avdelningen inklusive personal hade kräkts inatt.. 
Johannes sa direkt matförgiftning, men han är ju lia klok. Eller? 
Vi lär ju märka när och om vi blir smittade. 

Det är annars såna gånger jag får en himla lust att säga upp dagisplatsen och ha mina barn hemma istället.. 
Men hur klarar man sig? 
Min chef är förmodligen inte så flexibel att jag bara hade kunnat få jobba kväll när Johannes är hemma. 
Dessutom har jag, impulsdrottningen själv, varit hos syon i veckan och börjar plugga den 1/6, majgad! Vad är det för jobbiga sitsar jag sätter mig själv i egentligen 😅
Jag kommer alltså plugga heltid med två små barn, kan vinka hejdå till mitt sociala liv! 
Skämt o sido - jag ska nog hinna med allt jag vill ändå.

Jag började baklänges, barn först och utbildning sen - ett medvetet val, och vad gör egentligen det om 100 år? Går allt som jag vill så är jag halvt färdig utbildad när jag är 30 😂😁☺️

Jaja, det jag ville komma fram till är att jag mer eller mindre är tvungen att ha barnen på dagis när jag pluggar, så vi får helt enkelt stå ut med lite kräk då och då 😩





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0