Lättnad

Igår var det tisdag, dagen vi väntat på och fasat för hela helgen.
Jag har nog lätt för att göra en höna av en fjäder, och denna gången är en sån gång. 

Jag och Moa träffade läkaren på BVC i torsdags i förra veckan, en vanlig undersökning som alla gör lite då och då.
Allting var bra till läkaren började lyssna på Moas hjärta, en kort stund var Moa tyst men sen började hon gråta och klänga sig fast i mig utan uppehåll till vi gick där ifrån igen.

Av det lilla läkaren hörde misstänkte hon ett blåsljud på Moas hjärta.
Så för att kunna höra bättre fick vi ny tid till igår i förhoppning om att Moa skulle va lite nöjdare då.

Det var hon! Jag, Johannes och vår vanliga distriktssköterska gjorde allt för att Moa skulle vara tyst medan läkaren stod i vad som kändes som en evighet och lyssnade på hennes hjärta. 
Jag sneglade en gång på henne för att få en liten hum om vad hon hörde och då stod hon och blundade.

Efter att ha lyssnat noga och länge berättade hon att allt lät som det skulle. 
Vilken lättnad! 

Glad tjej påväg till mammaträffen

Lilla loppan som varje dag efter Liams monsterkalas leker spöke med snutten, behöver jag ens skriva att hon är full med blåmärken i pannan 😂





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0