Första dagen

Moas inskolning sköt jag upp en vecka tack vare hennes förkylning. Idag var det dock dags! Såklart vaknar ungen och håller låda 4 på morgonen så hela familjen går med grus i ögonen resten av dagen, men vad gör väl det om hundra år?! 

Det gick i alla fall bra. Moa lekte precis som den lilla buse hon är. Hon klättrade på lekbordet, lekte med barnen och tro det eller ej, lät en av pedagogerna bära henne! 
Det ska nog bli bra detta. Jag är så nöjd med förskolan och jag hoppas att Moa också kommer vara det. 
Än så länge är hon det enda barnen som är född 2014, så nu är hon poppis bland dom stora flickorna.

Hon har sovit som en kratta i två veckor men det känns som flera månader. Så nu kan vi ju hoppas att hon blivit så trött idag att hon sover hela natten och till minst 7 imorgon bitti ;) 

Jag längtar redan efter mitt morgon kaffe ☕️

I helgen kramades Moa med grann pojken. Hon är så kärleksfull ena stunden medan hon i nästa sekund lika gärna kan slå händerna i huvudet på honom 😅
Han är 6 månader men nästan lika stor som Moa, så hon får nog passa sig för om ett halvår är det väl han som sätter sig på henne ;) 

Och i förra veckan tog Liam med sig en trasig plasthund hem från mormor och morfar. Dagen efter skulle den med till dagis och var därför tvungen att ha overall på sig.. Inte förrän vi gått halvvägs till dagis upptäckte jag att han tagit på den ett par av sina kalsonger som overall 😂




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0